Inspiratie en must-read
Onze boekenkast, je hebt het gevonden! Een mooie verzameling van online en offline media over (top)sport, bewegen, coaching en mindset. Leef je uit. Of wil jij ons inspireren? Kom maar op.
Podcasts:
De Cor Potcast
DRIVE
Yaap de Podcast
Boeken:
Talent Van Morgen (Groeimindset)
Athletic Skills Model (ASM)
Totaalcoachen XL (ActionType)
Video's en Documentaires
Voetbaldroom (NPO)
Artikelen
Nederlands centrum jeugdgezondheid. (2019). Stress bij kinderen: Hoe houden we kinderen gezond? https://assets.ncj.nl/docs/04151a81-ab2f-4258-87f0-59d86052c3a1.pdf
Verlinden, D. (2021, 20 augustus). Waarom mentale problemen bij topsporters nog steeds een taboe zijn. Site-Sportmagazine-NL. Geraadpleegd op 19 november 2021, van https://sportmagazine.knack.be/sport/andere-sporten/waarom-mentale-problemen-bij-topsporters-nog-steeds-een-taboe-zijn/article-longread-1768105.html?cookie_check=1637320476
Alles over sport. (2020, 27 oktober). Hoe kunnen kin-deren zich optimaal sportief ontwikkelen? Geraadpleegd op 7 januari 2022, van https://www.allesoversport.nl/thema/beweegstimulering/hoe-kunnen-kinderen-zich-optimaal-sportief-ontwikkelen/
De Hoog, M. (2020, 27 februari). Nee, je kunt helemaal niet zien of je achtjarige de nieuwe Messi is. De Corres-pondent. Geraadpleegd op 5 mei 2021, van: https://decorrespondent.nl/10982/nee-je-kunt-helemaal-niet-zien-of-je-achtjarige-de-nieuwe-messi-is/969800268030-26558aac
Onderzoeken
Elliott AJ, Harackiewicz JM (1996). Approach and avoidance achievement goals and intrinsic motivation: a mediational analysis. J. Pers. Soc. Psychol.; 70: 461-475.
Temple, V. A., & Crane, J. R. (2015). A systematic review of drop-out from organized soccer among children and adolescents. Soccer & Society, 17(6), 856β881. https://doi.org/10.1080/14660970.2015.1100901
Toering, T., Elferink-Gemser, M. T., Jonker, L., van Heuvelen, M. J. G., & Visscher, C. (2012). Measuring self-regulation in a learning context: Reliability and validity of the Self-Regulation of Learning Self-Report Scale (SRL-SRS). International Journal of Sport & Exercise Psychology, 10(1), 24β38.